Monday, January 17, 2011

aku dan PKMK


Assalamualaikum para penerobos bLog kerudung putih ini.. harap semuanya hepi dan sihat2 selalu hendaknya... er.. kali ni saya nak cerita ckit pasal susur galur kehidupan saya sepanjang kat UKM ni... yg mane ingt je la. hehhee sy mula diterima masuk ke UKM kampus bangi pada 1 Julai 2007.. wah.. masa 2.. gembiranya.. allah je yg tau.. semalam. seperti bru shja berlalu.. namun sejarahnya tetap terpahat kukuh dibenak ingatan... insYaAllah bulan april nti.. bulan terakhir sy mengutip mutiara ilmu dan pengalaman di UKM...

Pertaapan 4 tahun dibumi UKM ni sememangnya terhimpun sejuta kenangan manis yg x cukup hardisk untuk disimpan.. namun.. ianya tetap dismpan kemas dlm hardisk Otak yg allah bg pinjam ni... Syukur alhamdulillah.. sepanjang berada di uKm. aku masih dikelilingi aura2 kemuliaan shbt2 se-KISAS... masih rasa kebersamaan dismping ukhwah yg mantap dipadukan..

ha ni.. nak mula cerita dah.. kisahnya bemula apabila penulis blog ini berkenalan dgn seorang member yg jugak P.Quran mcm dia jugak.. dan.. skrang dha punya anak pon.. asmak namanya.. perkenalan dgn beliau menemukan aku dengan Persatuan Kebajikan Mahasiswa Kedah. Asmak yg memperkenalkan aku satu persatu mengenai PKMK dan jugak exco2nya... wah.. masa-masa lapang aku terasa diisi bila join PKMK.. Tahun 2009 aku lantik menjadi exco sessi 08/09...wah sesuatu yg x terduga oleh akal.. tp ada jugak dpt rasa sbb ada exco2 yg usha len macam ja sejak2 aku sama2 berkongsi letih untuk program Malam Darul Aman pd tahun 2008... bertitik tolak dari saat itu.. sampai lah la ni... aku masih berkhidmat dlm persatuan ini.. PKMK ni.. satu persatuan yg lain la..

terlalu indah dan dalam untuk ku ungkapkan segala yg ku dapat bermula dari menjdi ahli aktif.. dan sejak pertama kali melangkah menjadi exco.. aku mendapat dakapan persahabatn n kasih sayang yg sungguh ikhlas daripada akak2.. sgt seronok menjadi a part of that unity becoz it is verry different... u can find, ukhwah, friend withOut any condition.... tolerate, kerjasama yg sgt2 erat.. tempat aduan susah senang.. and all everthing... i got it....its look a like a HAppy Family.. u know..
terlalu indah untuk diungkapkan dgn kata2.... sungguh manis kenangan bersama semua kawan2 dan kenangan itu tetap terus aku semadikan di lubuk hati paling dalam...

beberapa bulan lg PKMK bakal aku tinggalkan.. wpon mata mengeluarkan mutiara jernih.. namun hakikatnya aku tidak menangis.. aku tidak bersedih.. aku gembira kerana Allah masih menemukan adik2 yang terbaik dari ladang dan lautan dalam untuk mengemudi PKMK ke arah yg lebih diberkati, diredhOi dan terbaik untuk mahasiswa KEDAH UKM...


kepada adik2 pelapis PKMK...

pintaku..
kalian pergunakanlah masa kalian sebaiknya di anjung PKMK.. ukhwah kita bermula disini...jika tidak kalian yang ku harapkan.. siapa lagi yg ku ada untuk memberi harapan... jagalah kelestarian PKMK.. k.mun sentiasa mendoakan yg terbaik untuk semuanya..

I LOve PKMK....

1 comment:

  1. ASSALAMUALAIKUM..KAK...PKMK MEMNG TERBAIK....

    ReplyDelete