Saturday, October 30, 2010

cerita hatiku...

Assalamualaikum .. salam sesejuk dingin angin malam meniupkan bayunya.. menyinggah di jendela kamarku... sekian lama daku menyepi dari mengarang secebis bingkisan dari hati.. di alam maya ini... siapa pun yg berjaya menjengahnya.. ku ucap salam sejahtera.. selamat berkenalan.. dan selamat menyelami.. hati insan kerdil ini..

erm... sekarang ni examination Week... biasalah.. bila exam je mesti akan stress kuasa dua.. tp leh dihadapi lagi.. but.. for exam kali ni.. dengan xde stdy weeknya... rasa mcm sgt2 WEAK nak hdapi exam.. motivasi dalaman x kuat... hati serabut dgn macam2 perasaan pelik yg dtg dan pergi... x tenang dan tenteram.. THESIS...?? wah lg satu bala 2,.. ya Allah... kdg2.. rasa mcm xmau wat apa2.. nak campak semua kerja2 ni.. ke luar jendela atau.. paling jauh.. ke... laut china selatan...

Langkah mudah yg aku suka wat ialah.. amik wudhuk.. then aku akan bce Al-Quran kuat2.. sekuat hati.. kalo leh smpai aku nangis.... waaaah.. lembutnya Al-Quran memujukku supaya sabar..... ... akhirnya.. jiwa aku.. dpt juga sikit ketenangan.. dgn ketenangan hadiah dari Al-Quran itulah.. aku bangkit... dan membina motivasi

bila call mak.. mak ckp.. blajar ni kena ada azam.. mak ayah ni siang malam.. ngadap pokok getah aje sbb x masuk universiti mcm anak mak sorang ni.. makkkk.. sayu pulak hati aku ni.. a'ah la.. aku la harapan family aku... masa 2.. baru rasa disuntik semangat untuk terus belajar.. mengembara.. mencari ilmu.. menebalkan iman dan taqwa... untuk meneruskan pengajian.. di alam campus ini...

Syukran Allah.. kau temukan aku dgn kebahagian-kebahagiaan .....
aku sgt bhgia.. di bawah lembayung rahmat dan redha mu.. jua.. redha kedua ibu bapaku..
permudahkan kakiku untuk melangkah ya Allah... aminnnnnn...


>>> ZAss<<

No comments:

Post a Comment