Wednesday, April 21, 2010

salam kerinduan...

Assalamualaikum para penerobos blog yang disayangi allah lagi dikasihi nabi selalu hendaknya... sudah lama rasanya blog ini kering dengan "ayat" tanganku.. entah lah.. setelah menerima beberapa teguran daripada seorang sahabat mengenai content blog ini. saya rasa semacam malas untuk mencerita apa-apa lagi di laman sesawang ini... laman ini asalnya banyak mengisahkan mengenai kisah-kisah kehidupan saya yang kira baik untuk dikongsi kepada sahabat-sahabat di alam maya ini.... namun bukan semuanya yang dikisahkan baik untuk dibuat pengajaran, ada juga yang baik untuk dihindari.

entah apa yang menggaru tangan untuk mencoret sesuatu di laman tanpa suara ini... huhu... apa yang pasti saya merasa suatu perasaan yang puas apabila dapat meluahkan segalanya disini.... tanggal 12 jun 2010 nanti sepasang lagi sahabat saya akan melangsungkan perkahwinan setelah berlalu 2 pasang dan seorang yang mengikat tali khitbah. syukur saya pada rabb dgn rahmat dan inayah yang diberi kepada sahabat2 yang diberi jodoh dalam keadaan dialam pengajian. Allah memilih mereka untuk berjihad dalam alam rumah tangga.. semoga rumahtangga yang dibina bukanlah satu fitnah tetapi satu mujahadah supaya sahabat2 sentiasa gigih mencapai kejayaaan melebihi orang2 bujang.

Setiap mahasiswi universiti pasti tercabar dengan isu ini... mana tidaknya.. hati wanita wanita mana tidak tersentuh dengan berita pertunangan, perkahwinan seorang demi seorang sahabatnya... hampir lupus status "cik" bagi shbt-shbt se"coz".. lebih-lebih tergugat dengan kehadiran berita kehamilan sahabat yang sudah menikah.. waaaa.... tidak dapat digambarkan berita germbiranya..

namun meneliti kembali hakikat diri.. saya kembali insaf dan sedar, tidak semua allah beri kekuatan yang sama walaupun diuji dengan perkara yang serupa. Allah dengan segala keagungan sifatnya sentiasa mahaukan yang terbaik dari hamba-hambanya yang beriman... menilti tahap pengibadahan saya pada Allah.. waaaahh.. bagaimana harus berkahwin sedangkan keimanan dan ketaqwaan pada allah belum cukup mantap, bagaimana dengan ibadah malam??? ya allah... subhanaalllaah.... jauhnya diriku andai diukur dari sudut itu.. bagaimana membina sebuah keluarga sedangkan rohani saya masih di tahap paling tidak membanggakan.. subhanallah.. saya bersyukur pada Allah... itulah kekuatan yang Allah ingin saya baiki dan tambah sebelum menjadi isteri apatah ibu kepada seseorang...

Ya Allah.. dalam setiap apa yang engkau ciptakan.. hatiku yang lalai sering menafikan dan mengangap ianya tidak adil buatku.. malah disudut yang lain engkau dengan segala rahmat dan kebesaran mu memberikan segalanya dengan butiran hikmah yang tak terjangkau dek akal ku nan sejengkal... YA ALLAH... golongkan aku di kalangan orang2 yang beriman.. subhnallah.. kembalikan hatiku padamu ya Allah...

sahabat2 yang membaca artikel ni.. saya pohon andai ada tersalah bicara atau ada bicara yang mnyentuh kalbu sahabat2... saya terbuka untuk ditegur... syukran kerana meminjamkan mata kalian untuk menatap kalam tanpa dakwat ini.. syukran.. doaku.. semoga kita bersama di JANNAH.... aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn......

No comments:

Post a Comment