Saturday, April 18, 2009

Diariku..




harini... tak smudah semalam untuk bergelar manusia sempurna.. huhu.. terlalu banyak kebenaran yang belom tersingkap.. terlalu byk ilmu yang belum aku kecapi.. yang ada sepanjang usia menjangkau 22 tahun ni.. hnya lah sekelumit pengalaman... pengamalan pulak... berkurang dan bertambah mengikut graf iman yang tidak sekata.... huhu..
ya Allah.. engkau destinasi cintaku.. tabahkan hatiku melalui hidup.. ya Allah.. dugaan yang saling menipa diri.. ku rasakan hikmahnya sedikit demi sedikit.. namun... knpa aku masih tega melakukan silap yang hampir serupa.. ya Allah... berikan aku kekuatan pada kakiku.. untuk aku melangkah pd tmpt2 yg benar lg suci.. kuatkan zahir batin tubuhku.. supaya.. rohani aku sentiasa kenyang dibajai keimanan.. jauhi ku dari maksiat yang disengajakan.. ya tuhanku.. jika engkau membiarkan hidup ini ditentukan olehku sendiri.. nescaya.. xkan termampu oleh aku.. melaluinya.. keranna kelemahan serta kekerdilan diri yang aku miliki.... ya tuhan.. pdmu ku damba keampunan... ya allah permudahkan urusan peperiksaan ku dan shbt2ku semuanya serta adik2ku semuanya fi kulli makan wa kulli zaman... ameeeeeeeeen....


2 comments:

  1. salam sahabat...
    xtau la nk coment pe...tgk2 je la..

    from- www.sitimariamabdhamid.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. ok la 2.. drpd xdak sapa2 nak ziarah.. hehehhe

    ReplyDelete